Gebyr
Gebyr for en ansøgning er 40,00 DKK. Ingen bundne abonnementer, hvor pengene trækkes automatisk, og som skal opsiges. Du søger altid frit, og betaler kun når, du fundet en attraktiv ny bolig som vil søges.
Gebyret dækker såvel wanamove’s som udlejerens administration og håndteringsomkostninger.
Dit gebyr er aldrig tabt. Du bliver registreret på venteliste, når du første gang søger en bolig.
BoligPoint
Hver søgning giver BoligPoint som aldrig tabes, hvis profilene holdes aktiv. Jo flere point, jo højere placering på ventelisten. Og jo højere på ventelisten udlejer vælger lejer, jo større andel af administrationsomkostningen modtager udlejer.
Når du køber en ansøgning, for du eet BoligPoint for hver krone du køber for.
Du kan efter login se dine BoligPoint i velkomstbilledet samt en angivelse af din placering på en ’generel’ venteliste.
Ventelisten
Ventelisten er listen for søgende. wanamove præsenterer udlejer for vores venteliste således, at udlejer tilskyndes til at vælge fra toppen af listen.
Med wanamove’s mange reelle lejeboliger er sandsynligheden endog meget stor for, at alle der står i Top10 på ventelisten, bliver tilbudt en ansøgt bolig indenfor ca. 6 måneder.
Forløb
Søgeprocessen er ikke lukket før der er lavet en endelig lejekontrakt. Dette vil altid tage noget tid, typisk 3-4 uger efter ansøgningsfristens udløb. Intet nyt er oftest ikke godt nyt, men der er stadig et håb. wanamove garanterer dog, at du altid vil blive underrettet om udfald via email.
wanamove formidler kontakten mellem udlejer og boligsøgende, og kan derfor ikke indestå for udlejers endelige valg. Men wanamove forsøger at angive kriterierne bedst muligt i præsentationen, og anspore udlejer til at vælge højt på ventelisten.
Betalingsbetingelser
Betaling
wanamove modtager betaling med DanKort, VISA, VISA Electron, Mastercard og MobilePay.
Betaling trækkes på ansøgers konto, så snart en ansøgning til en bolig er aktiveret.
Alle beløb er i DKK (danske kroner) og er incl. moms.
wanamove bruger en godkendt betalingsserver ved ScanNet, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.
I forbindelse med betaling registreres en ansøgning på den givne bolig. Denne ansøgning kan ses ved at logge ind på ansøgerens profil.
Der pålægges gebyr fra Nets og Teller, afhængig af kort, og disse pålægges din betaling. Bemærk, at MobilePay er normalt kortgebyr plus 1,00.
Handelsbetingelser
Reklamationsret
Da der ikke købes et fysisk produkt eller ydelse, men der er betaling af en administrationsydelse i forbindelse med ansøgning om bolig, fraskriver man sig reklamationsretten i henhold til købeloven. Eneste reklamationsret som kan komme på tale, er hvis der annonceres en bolig til udlejning, som efterfølgende trækkes tilbage af udlejeren uden der indgås lejeaftale med en ansøger fra wanamove.
Returnering af vare er ikke relevant.
Refusion
I lighed med reklamationsret ydes der ikke refusion af betalingen af en administrationsydelse, med mindre der annonceres en bolig til udlejning, som efterfølgende trækkes tilbage af udlejeren uden at der indgås lejeaftale med en ansøger fra wanamove.
Wanamove henvender sig da til alle ansøgere.
Fortrydelsesret
Ved køb hos wanamove fraskriver ansøgeren fortrydelsesretten for ansøgning på en bolig.
Klagemuligheder
Har du en klage over en behandling af en ansøgning, skal denne klage sendes til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens
Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 352500 Valby
Link: www.forbrug.dk
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform på
http://ec.europa.eu/consumers/odr
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse:
complaint@wanamove.dk