Så nemt er det !

SØG

Læs om boligerne
ved at scrolle
og klikke på
præsentationerne

Betal

Har du fundet
hvad du søger,
skal du klikke på
“ansøgning” og
du guides videre


Vind

Udlejer vælger
og vi kontakter
den heldige direkte
via mail og sms

Flyt ind

Fremvisning og
præsentation
af lejekontrakt,
og derpå er
lejeboligen din

Boligmarkedet er kaotisk

Og wanamove ønsker at hjælpe dig og udlejer.

Gebyr, 40,-, er aldrig tabt

Ingen bundne abonnementer. Du søger frit, og betaler kun når du søger.

Hver søgning giver point

wanamove registrerer alle dine ansøgninger. Du holdes orienteret.

Venteliste til udlejer

Jo flere point, jo højere på listen, og jo tættere på en lejlighed.

Bolig indenfor 6 måneder

Top10 på listen vil meget sandsynligt få tilbudt bolig indenfor ca. ½ år.

Søgeprocessen

Lukkes først ved en endelig lejekontrakt, typisk 3-4 uger efter søgefrist.

Udlejerkontakt

wanamove formidler kontakten, udlejer træffer alene endeligt valg.

Forsikring er din sikkerhed

wanamove er forsikret og beskytter dit deposita og forudbetalt leje.

[Ønsker du en uddybning – klik her]

FAQ & KONTAKT

wanamove får næsten altid de samme spørgsmål, så du kan med stor sandsynlighed finde dine svar herunder.

FAQ

Kontakt

  • Hvem er wanamove?

    wanamove er etableret af nogle ejendomsejere, som ikke finder de mange nuværende formidlere af udlejningsboliger seriøse og rimelige. Overfor desperate boligsøgende kræver mange formidlere dyre, faste abonnementer, ofte uden at der kan tilbydes en vare, som matcher ønsker i placering, størrelse eller prisleje. Overfor udlejer profiterer de nuværende formidlere på andres ’værdier’ uden nogen form for godtgørelse. Dette gør wanamove op med, da der kun betales for søgning på de boliger som har interesse, og en del af administrationsgebyret går til udlejer til dækning af omkostninger i forbindelse med lejerskift.

  • Hvordan kommer jeg i kontakt med wanamove?

    Som boligsøgende kan man kun kontakte wanamove via nedenstående blanket. Vi har stor erfaring i at formidle lejeboliger, og hvis man kunne kontakte wanamove på anden vis, ville det kræve al vor tid at besvare henvendelser. Vi håber og tror, at du har forståelse for dette.

  • Hvordan kontakter jeg udlejeren?

    Du har ikke mulighed for at kontakte udlejeren. Udlejeren forbliver anonym indtil der foreligger et tilbud om en lejekontrakt.

Svar på ansøgning

  • Hvorfor har jeg ikke hørt fra wanamove?

    Hvis du har søgt en bolig, men ikke har hørt fra os, skyldes det at udlejer endnu ikke har besluttet sig for lejer, og/eller der endnu ikke foreligger en underskrevet lejekontrakt og/eller den heldige ikke har indbetalt sit depositum. Der vil typisk gå 4 uger efter ansøgningsfristen udløb.

  • Hvornår får jeg svar?

    Hvis udlejer vælger dig som kommende lejer, vil der typisk gå 2 uger efter ansøgningsfristens udløb. Wanamove vil derpå tage kontakt til dig via mail og SMS, for at fastlægge det efterfølgende forløb. Hvis udlejer ikke har valgt dig vil du få besked via mail når der er indgået lejeaftale og der er betalt et depositum. NB. Intet nyt er således ikke dårligt ny, men chancen for boligen er ikke høj.

Lejeaftale

  • Kan jeg besigtige en lejlighed?

    Det er ikke muligt at besigtige lejligheden, med mindre udlejer tilbyder dig en lejekontrakt.

  • Hvor kan jeg se adressen?

    wanamove anmoder udlejeren om at beskrive lejligheden, kvarter m.m. så udførligt som muligt. Men adresse forbliver anonym af hensyn til udlejeren, og således de øvrige portaler ikke kan stjæle adressen.

  • Hvem laver lejekontrakten?

    Udlejer er ansvarlig for udarbejdelse af lejekontrakten.

  • Hvordan betaler jeg udlejeren?

    I forbindelse med lejekontraktens underskrivelse, indbetales depositum til wanamoves klientkonto. Inden nøgle udleveres, indbetales et eventuelt forudbetalt leje til wanamoves klientkonto. Når nøgle er udleveret overføres depositum og eventuelt forudbetalt leje til udlejers konto, med kvittering til lejer og udlejer. wanamoves klientkonto er forsikret ved WillisTowerWatson.

  • Hvad kan udlejer se om mig?

    Udlejeren får præsenteret en liste med alle ansøgninger, sorteret efter antal BoligPoint, dato for ansøgning og derpå alfabetisk. Listen indeholder de specifikke oplysninger udlejeren ønsker som f.eks. navn, køn, alder, antal i boligen, beskæftigelse.

  • Hvis jeg får tilbudt en lejlighed?

    Når udlejeren har valgt, vil der være mulighed for en fremvisning, så ansøgeren vurdere boligen og udlejeren kan vurdere ansøgeren. Hvis udlejeren og den boligsøgende bliver enige laves lejeaftale. Begge parter har dog mulighed for at sige fra.

BoligPoint

  • Hvor ser jeg mine opsparede BoligPoint?

    Du vil altid i login vinduet kunne se status på dine BoligPoint, samt hvor højt du rangerer på ventelisten, f.eks. ’Du har 80 BoligPoint. Du ligger i Top50 på ventelisten’.

  • Hvor længe gælder mine BoligPoint?

    Man mister aldrig sine BoligPoint. Dette er dog en sandhed med modifikationer, for det kræver, at man logger ind mindst én gang indenfor 12 måneder. Profiler, som ikke har været aktive i 12 måneder, vil blive lukket af hensyn til optimering af vores database.

Venteliste

  • Hvordan kan jeg se, hvor jeg står på ventelisten?

    Du vil altid i login vinduet kunne se din status på ventelisten, samt hvor mange BoligPoint du har, f.eks. ’Du har 80 Boligpoint. Du ligger i Top50 på ventelisten’.

  • Hvordan ser ventelisten ud?

    Ventelisten til en given bolig består af alle, som har BoligPoint i wanamove, og som aktivt søger boligen. Det er ikke en fysisk liste, men vor database. Når du søger en bolig, vil de af dine data, som vi præsenterer for udlejeren, blive overført til en fysisk liste, som videresendes så udlejeren selv kan vælge.

Profil

  • Hvordan åbner jeg en profil?

    I en listen af lejligheder vælger du den lejlighed, som du gerne vil søge. Midt på siden kan du aktivere [Søg lejlighed]. Er du ikke logget ind, vil du blive bedt om dette, eller at oprette dig som bruger ved [Registrer dig her]. Følg derpå anvisningerne.

  • Hvordan ændrer jeg min profil?

    På forsiden i login feltet vælger du Profil Data, og et nyt skærmbillede kommer frem, hvor du kan rette dine stamdata.

  • Hvorfor anvende cvr.nr. på min profil?

    Nogle udlejere lægger vægt på, at lejer er en virksomhed. Har du mulighed for at tilknytte et firma med aktivt cvr.nr. til en lejeaftale, vil vi anbefale dette på din profil.

  • Hvordan deaktiverer jeg min profil

    Hvis du deaktiverer din profil taber du dine BoligPoint. Vil du stoppe din profil alligevel, skal du kontakte os via denne email deaktiv@wanamove.dk, og sende den til os fra den samme mailadresse, som du har i din profil, så vi er sikker på at få deaktiveret rette person. Ellers foretager vi os intet. Derpå vil vi manuelt fjerne din profil indenfor to arbejdsdage.

  • Jeg har glemt mit p/w, hvad nu?

    Hvis du glemmer dit password, skal du i loginfeltet Ind vinduet trykke på ’Glemt din adgangskode’ og du vil sikkert blive guidet videre til et nyt password/adgangskode. Har du glemt den anvendte email adresse, kan vi desværre ikke hjælpe dig.

BoligMails

  • Hvorfor får jeg ingen BoligMails fra wanamove?

    Du har givetvis tidligere fravalgt at modtage BoligMails fra os. Du skal kontakte os med følgende email BoligMail@wanamove.dk, og vi vil opdatere din profil, således at du fremover modtager vore BoligMails.

  • Hvordan stopper jeg wanamoves BoligMails?

    Når du modtager BoligMails fra wanamove, vil du altid finde link hvor du kan framelde dig fremtidige BoligMails, følg proceduren og efterfølgende BoligMails stopper.

Fandt du ikke svar på dit spørgsmål i ovenstående, så kan du rette henvendelse til wanamove her:







 

wanamove.com ApS

cvr.nr. 3081 1534

Telefon +45 2176 8803

CustomerService@wanamove.dk